staj dosyası AĞ SORUNU GİDERME
AĞ SORUNU
GİDERME
LAN (Yerel
Alan Ağı)çalışmıyor
Önce bağlanılan ağ için uygun kablonuzun olmasına dikkat
edin ve kablonun "her iki ucunun" her aygıta düzgün şekilde
bağlanmasını sağlayın.
Bios ayarlarında "Ağ Arabirim Kartı" (NIC)
etkinleştirilmiş olmalı ve ağ bağlantı noktası aktivitesi LED ışıkları
yanmalıdır. Bios yerleşik yazılımınızı en son sürüme güncelleştirin.
Konektör kablosunun sağlam olup olmadığını kontrol edin,
kablo bozuk olabilir. Başka bir kabloyu veya başka bir anahtarı/dağıtım
soketini/yönlendiriciyi deneyin.
Ağ Arabirim Kartının "Sistem Özelliklerinizdeki"
"Aygıt Yöneticisinde" listelenip listelenmediğine bakın.
Listelenmiyorsa, yeni donanım taraması yapın. Uygun sürücünün kurulu olmasına
dikkat edin. Hata durumunda sürücüyü tekrar kurun.
Kötü
Bağlantı
Kablonun her ağ aygıtına düzgün şekilde bağlanmasını,
konektörlerin iyi durumda olmasını ve ağ kablosunda kopma olmamasını sağlamak
için gerekli kontrolleri yapın. Bağlı olsanız bile kopuk bir kablo en sık
görülen kötü bağlantı nedenidir. Başka bir anahtarı/dağıtım
soketini/yönlendiriciyi deneyin ve bağlantının iyileşip iyileşmediğine bakın.
En yeni BIOS'un ve sürücülerin kurulu olmasına dikkat edin.
"Ağ Bağlantıları" seçeneğinde LAN bağlantısını "Aygıt
Yöneticinizde" NIC ayarını silmeyi deneyin. Her şeyi tekrar kurun ve
bağlantı başarısız olursa tekrar deneyin.
Sisteminizde hangi programların çalıştığına bakın. Bazı
programlar (kişisel yangın duvarı, dosya paylaşımı, truva atı programı, virüs)
interneti yoğun şekilde kullanarak bağlantı kesintisine veya yavaşlamasına
neden olabilir.
İşletim sisteminizi tekrar kurun ve ek programlar kurulu
olmadan temel sistem ayarlarıyla LAN bağlantınızı kontrol edin. İşletim
sistemindeki hatalar veya yanlış yapılandırılmış sürücüler kesintiye neden
olabilir.
DHCP kullanıyorsanız, sisteminizin DHCP sözleşmesini
yenileme sorunu olup olmadığına bakın. Bir DHCP sözleşmesi sona erdiğinde ve
yenilenemediğinde kötü bağlantı sorunu oluşabilir.
Sistemin enerji tasarrufu sağlamak amacıyla ağ kartını
kapatıp kapatmadığını görmek için güç yönetimine bakın. LAN Zaman Aşımı
Sorunları
Lütfen "Kötü Bağlantı" kısmında anlatılan tüm
adımları izleyin ve ağ bileşenlerinizin (yönlendirici/dağıtım soketi/anahtar/ağ
kablosu) düzgün çalışmasına dikkat edin.
Bilgisayarınızı ağa bağlamak için kullandığınızı ağ
kablosuyla başka bir bilgisayara bağlantı yapmayı deneyin ve aynı hatanın bu
diğer bilgisayarda da oluşup oluşmadığına bakın.
Windows'ta zaman aşımından sonra LAN Otomatik bağlantı kesme
ayarına bakın. Windows önceden tanımlanan dakika sayısı sonra atıl LAN
oturumlarının bağlantısını otomatik olarak kesecek şekilde yapılandırılabilir.
Bilgisayarınızdaki DNS ayarlarının nasıl ayarlandığına
bakın. DHCP ile veya sabit bir değere ayarlı. DNS sunucusunun mevcut olup
olmadığına bakın ve başka bir sunucu deneyin. DHCP bağlantısı varsa, sözleşme
sürenizi kontrol edin.
Bilgisayarınız bir yönlendiriciye bağlıysa, "canlı
tut" veya "istendiğinde bağlan" ayarlarından hangisinin geçerli
olduğuna bakın.
Ne kadar bant genişliği olduğuna ve kaç kullanıcının ağa
eriştiğine bakın. Bir ağa ne kadar çok sayıda kullanıcı erişirse, bant
genişliğiniz o kadar azalır.
Kablosuz Ağ
(WLAN):
Kablosuz ağ çalışmıyor
Bir kablosuz kartın mevcut ve bilgisayarınıza (mekanik
olarak) düzgün şekilde takılmış olmasına dikkat edin.
Kablosuz anahtarınızın "AÇIK" olmasını ve kablosuz
LED ışığının yanmasını sağlayın. "FN-F8" tuş birleşimiyle kablosuz
kartı Windows altında etkinleştirmeye çalışın.
Kablosuz kartınızın ve tüm ilgili sürücülerin ve yazılımın
düzgün şekilde kurulmuş olmasını sağlamak için "sistem özellikleri"
içinde "aygıt yöneticisi" seçeneğini kontrol edin.
Bilgisayarınızda en son bios sürümünün kurulu olmasına
dikkat edin.
Kablosuz ağa
erişim yok
Kablosuz ağ için doğru ağ ayarlarına sahip olup olmadığınıza
bakın. Hâlâ erişim sağlayamıyorsanız, yönlendiricinizi/erişim noktanızı gücünü
keserek sıfırlayın ve bilgisayarınızdaki işletim sisteminin kablosuz ayarlarını
varsayılan değere geri getirin.
Yönlendiricinizin/erişim noktanızın yerleşik yazılımını
güncelleştirin ve fabrika ayarlarıyla bağlanmaya çalışın. Donanımı sıfırlama ve
yerleşik yazılımı güncelleştirme prosedürleri için kullanıcı kılavuzuna bakın
veya yönlendiricinin üreticisine başvurun.
Kablosuz yapılandırmanızda SSID ve güvenlik anahtarı
denetimi yapın ve bunların doğru olup olmadığına bakın. Bunlar doğruysa, önceki
adımda açıklanan prosedürü izleyin.
Kablosuz kartınızın düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol
etmek için başka bir yönlendiriciye/erişim noktasına bağlanmayı deneyin.
Çalışmıyorsa, "Kablosuz işlevi çalışmıyor" kısmına bakın.
Başka bir yönlendiriciye değil kendi yönlendiricinize erişim
sağladığınızdan emin olun ve bağlanmaya çalışırken yönlendiriciye yakın olmaya
dikkat edin.kartı güç tasarrufunu devreden çıkartın.
Yavaş veya
kararsız bağlantı
Yönlendirici uzaklığına bakın, zayıf sinyal hızda azalmaya
ve sinyal kaybına neden olabilir. Düşün kablosuz sinyali olduğunu görürseniz
lütfen taşınabilir bilgisayarınızı yönlendiriciye yakınlaştırın.
Elinizdeki diğer seçenekler yönlendirici için daha güçlü bir
anten satın almak veya başka bir erişim noktası eklemektir.
Eğer mümkünse, "B" ve "G" kablosuz kartı
sinyallerini karıştırmayın. Aksi takdirde "G" sinyalini kullanan
üniteler daha yavaş olan "B" sinyaline geriletilir.
Farklı bir kanalı deneyin, kablosuz telefonların, mikrodalga
fırınların, telefonların, diğer erişim noktalarının, elektronik aygıtların vb
yol açtığı kanal karışması kararsız bir bağlantıya neden olabilir.
Varsa, Toshiba'nın "Configfree" aracını kullanarak
çakışmayan bir kanal bulun ve bu kanalı kullanın.
Şu eylemleri gerçekleştirin:
kablosuz sürücülerinizi, istemcilerinizi ve araçlarınızı
güncelleştirin
casus yazılım/reklam yazılımı, solucan veya virüs taraması
yapın
farklı bir tarayıcı deneyin veya mevcut tarayıcınızı mümkün
olan en yeni sürüme güncelleştirin
Kablosuz
Güvenliği
Daha fazla güvenlik sağlamak için Windows Yangın Duvarını
etkinleştirin veya en azından kişisel bir yangın duvarı kurun!
Varsayılan adı (SSID) yönlendiriciden değiştirin ve temel
yönlendirici güvenliği sağlamak için yayını devreden çıkartın.
Dinamik bir IP adresi yerine statik bir IP adresi ayarlayın.
Bilgisayar adı veya "MAC adresi" filtrelemesi
sayesinde kullanıcı bilgisayar adresi (MAC adresi) bazında hangi ünitelerin
yönlendiriciye ve ağa/internete bağlandığını belirleyebilir.
Sık kullanılan ağ anahtarı ve kimlik denetimi türleri
arasında şunlar bulunur: OPEN, WEP, WPA, WPA-PSK, WPA2, EAP, LEAP ve PEAP Bu ağ
anahtarlarının ve kimlik denetimi türlerinin çalışması için yönlendirici ve
kablosuz kart aynı özellikleri desteklemelidir.
Bu detaylar hakkında daha fazla bilgi için yönlendiricinizin
kullanıcı elkitabına bakın veya internet servis sağlayıcınızla irtibat kurun.
Yorumlar
Yorum Gönder